BKV Metró Blog

Ez a Blog a Budapesten közlekedő metrókkal foglalkozik. Főként a Kelet-nyugat (2-es, piros) vonallal, de természetesen szó lesz az 1-es (földalatti, sárga) és az 3-as (Észak-Dél, kék) vonallal kapcsolatos hírekről is. A Blogon a hírek mellett lesz egy általános téma is, ahol lehet feltenni a metrókkal kapcsolatos kérdéseket, amire metrósok, témában jártasak igyekeznek majd válaszolni.

Nokia Ovi App

Már Nokia Telefonodról is elérheted a blogot az új Nokia OVI alkalmazásunk segítségével:

HTML doboz

Metrókkal kapcsolatos társalgó:


Index Feed

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

[Index]Szerdán aláírhatják az Alstom-megállapodást

2011.07.19. 17:37 - Chan0P

Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom igazgatója szerdán este fél hétkor írja alá azt a szerződés-módosítást, amelyet a napokban fogadott el a fővárosi közgyűlés, tudtuk meg a főpolgármesteri hivataltól.

Az új megállapodás szerint a felek megegyeznek, hogy felfüggesztenek minden bíróság, választott bírósági vagy egyéb jogi eljárást és kényszerítő intézkedést egymással szemben 300 napig, vagy addig, amíg a 2-es metró szerelvényei megkapják a típusengedélyt a magyar hatóságoktól.

Az eredeti szerződésből törlik azt, hogy vis maiornak minősül, ha az Alstomnak nem sikerül megszerezni a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH) a gyártáshoz szükséges típusengedélyt.

A hatóság korábbi határozata szerint ugyanis nem bizonyosodott be, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel a vonatkozó jogszabályban előírtaknak, illetve nem bizonyított, hogy a fékrendszer legalább olyan biztonsági szintet képvisel, mint a jogszabályi előírások szerint kialakított fékberendezések. A kifogás lényege: független fékrendszert kell a járművekbe építeni, olyat, ami nincs összekötve az elektronikával. (A határozatot ide kattintva olvashatja.)

D MTZ2110714038

Fotó: Máthé Zoltán

Úgy tudjuk, még mindig bízik abban a francia cég, hogy a felmentés megszerzése sikerülhet, hiszen két külföldi szakvéleménye is van fékrendszerének biztonságosságáról.

Ha ez a magyar hatóságok magyar szabványokhoz ragaszkodása miatt mégsem sikerülne, azaz nem kapna felmentést az Alstom, a megállapodás szerint további 210 napja lenne arra, hogy megszerezze a 2-es vonalra szánt szerelvények típusengedélyét. E kitétel pedig elvben azt jelenti, hogy módosítania kell a fékrendszert a magyar szabályok szerint, hiszen vállalta, hogy a szükséges módosításokat végrehajtja.

Bizonytalanságra ad okot ugyanakkor a megállapodásnak az a pontja, amely szerint ha az Alstom mégsem szerzi meg a felmentést 90 napon belül, akkor az egész megállapodás visszamenőlegesen megszűnik.

A megállapodás szövege (innen letölthető a dokumentum-tervezet) szerint az Alstom vállalja, hogy a hatálybalépéstől számított 90 napon belül megszerzi a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a fékrendszerére a felmentést a magyar vasúthatósági szabályzat alól. Valamint azt is vállalja, hogy újra beadja a már egyszer elutasított típusengedély-kérelmet a hatóságnak, a szükséges módosításokat végrehajtva (a szükséges módosítások nincsenek részletezve).

 

Forrás: index.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://metrobp.blog.hu/api/trackback/id/tr123080808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása