BKV Metró Blog

Ez a Blog a Budapesten közlekedő metrókkal foglalkozik. Főként a Kelet-nyugat (2-es, piros) vonallal, de természetesen szó lesz az 1-es (földalatti, sárga) és az 3-as (Észak-Dél, kék) vonallal kapcsolatos hírekről is. A Blogon a hírek mellett lesz egy általános téma is, ahol lehet feltenni a metrókkal kapcsolatos kérdéseket, amire metrósok, témában jártasak igyekeznek majd válaszolni.

Nokia Ovi App

Már Nokia Telefonodról is elérheted a blogot az új Nokia OVI alkalmazásunk segítségével:

HTML doboz

Metrókkal kapcsolatos társalgó:


Index Feed

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Mit tegyünk, ha a metróban valaki beesik a sínekre

2011.08.17. 14:02 - Chan0P

Címkék: metró kapcsoló beesés utasbaleset peronvész

A BKV-Figyelő blogon az egyik poszt utáni hozzászólásokban felmerült a címben látható eset, ahol bőven kifejtettem, hogy mit kellene tennie bárkinek, ha a metróban ilyen eseményt lát.

Mivel ott már egyszer leírtam, ezért ide csak átmásolom az ottani hozzászólásaimat, melyekben mások által azon blogon írt hozzászólásait is idézem.

 

Az eredeti poszt és a hozzászólások megtekinthetőek itt: http://bkvfigyelo.postr.hu/vegigneztek-a-biztonsagi-orok-ahogy-elesik-az-idos-utas-a-mozgolepcson

Az ottani hozzászólásaim, melyben útmutatást adok a fenti eset bekövetkezése esetére:

 

ChanOP 2011. 08. 15. | 13:02 51

 

“A vészleállítóra rácsapni se veszélytelen, aki neme kapaszkodik könnyen repülhet előre”
-> ezért kell kapaszkodni a mozgólépcsőn, ahogy le is van írva.

“Mint ahogy ha valaki beesik a sinek közé és jön a metró akkor ne 20-an ugorjanak utána hanem jelezzenek a metróvezetőnek vagy a kamerába, de maximum nyújtsák a kezüket az illetőnek! A BKV-sok meg segítsenek mert ők tudják hogy mi veszélyes és mi nem!”.

Ha valaki beesik a sinekre, akkor a legfontosabb, hogy a peronon található peronvész kapcsoló gombot a lehető leghamarabb működtesse valaki (ne várjon senki arra, hogy más tegye meg, valaki mindenképpen működtesse.
Aki beesett, az SEMMIKÉPPEN SE PRÓBÁLJON kimászni, mert egyáltalán nem biztos, hogy a harmadik sín feszültségmentes!
Aki a peronvész kapcsolót működtette, az rögtön utána nyomja meg az információkérő készülék nyomógombját és tartsa lenyomva, amíg nem írja ki a kijelzőn, hogy ‘lehet beszélni / xy hallja önt’ vagy hasonló, Ha ez megjelenik, akkor mondja bele a készülékbe, hogy egy utas beesett. Így az állomási személyzet tudni fogja, hogy miért történt a peronvész működtetése és a helyszínre tud sietni, hogy segíthessen a beesett utasnak. A peronvész kapcsolót azért is kell mindenképpen működtetni, mert hatására nem csak a feszültség megy el az adott területről, de még a jelzők is vörösre váltanak az állomás előtt jóval, így sokkal nagyobb az esély, hogy az esetlegesen közeledő metró meg tudjon állni időben.

“De a legjobb amit tehet egy vágányra került ember, h vigyázva az áramvezető sínre szalad az alagút másik végébe, ha még nem jön a szerelvény, mert így még lehet esélye arra, h megáll előtte.”

Ez a legrosszabb dolog, amit tehet egy pályára esett utas. Ugyanis a futás közben garantált, hogy el fog esni. És nem azért, mert ügyetlen lenne, hanem azért, mert egyáltalán nem olyan könnyű ilyen helyzetben futni. Arról nem is beszélve, hogy elég magasan van a peron ahhoz, hogy akár komoly sérüléseket is szenvedjen az illető.
Mindenképpen a peronvészt kell működtetnie valakinek.
Ha már látszódik az érkező vonat, amikor beesett valaki, akkor pedig valóban a 2 sínszál közé kell lefeküdni az életmentő árokba, de a peronvészt ilyenkor is működtesse valaki!

“Kezet nyújtani meg szerintem nem túl bölcs dolog a metrósínekre esett embernek, mert ha hozzáér az áramvezető sínhez akkor téged is megráz az áram. “
Ha hozzáér a harmadik sínhez vagy rálép a borítására és az beszakad alatta, akkor nem fogja megrázni az áram. Ez ugyanis egyenáram, ami nem ráz. Üt, vagy szimplán éget, de semmiképpen sem ráz meg.
De a lényeg az, hogy peronvészt működtessen valaki, akár többen is! Abból nem lehet baj, ha többen is megnyomják a gombot, abból viszont igen, ha mindenki azt gondolja, hogy valaki már megnyomta.

“Kalimpálni ma. az alagút elejénél van értelme esetleg mutatóujjat körbeforgatni (nagyvasúton ez a megállj jelzés, metrónál nem tudom hogy van) ha időben látja a vezér,h valami van korábban tud fékezni. “
A mutatóujj körbeforgatása maximum az autósokn


Korlátozásokba ütköztem, szóval folytatnám a mondandómat.

“Kalimpálni ma. az alagút elejénél van értelme esetleg mutatóujjat körbeforgatni (nagyvasúton ez a megállj jelzés, metrónál nem tudom hogy van) ha időben látja a vezér,h valami van korábban tud fékezni. “
-> A mutatóujj körbeforgatása maximum az autósoknál jelent valamit, mégpedig azt, hogy sebességmérés / traffipax van, tehát ideje lassítani.
A vasútnál és a metrónál sem jelent semmit és egyébként sem lehetne észrevenni. Arról nem is beszélve, hogy ha a személyzet ezt észrevenné, akkor is késő lenne már megállni a vonattal, mert vészfékezéssel is közel az állomás feléig elmegy a vonat.
Ezért kell peronvészt nyomni, mert az már jóval korábban, az alagútban vörösre állítja a jelzőket (lámpákat), amit a személyzet egyből értelmez és leállítja a vonatot. Arról nem is beszélve, hogy mivel az alagútból is elmegy a feszültség, nem is tud a megállás után továbbmenni, amíg nem kapcsolják vissza.

“Ha meg valaki megnyomja a vészkapcsolót elvileg ki lehet mászni, mert nincs áram a harmadik sínben. Azértt jobb nem kipróbálni.”
Az elvileg nagyon kevés. Meg kell várni, hogy az állomási személyzet odamenjen és majd ő cselekedni fog megfelelően.

Még egyszer leírnám (már sokszor leírtam, de ez nagyon fontos)

HA VALAKI BEESIK A SÍNEKRE A METRÓBAN, PERONVÉSZ KAPCSOLÓT KELL MŰKÖDTETNI A LEHETŐ LEGHAMARABB!
MINDKETTŐ VONALNÁL EZT KELL TENNI!

Ez a legjobb, amit tehet bárki ilyen esetben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://metrobp.blog.hu/api/trackback/id/tr443160284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A K 2015.11.24. 10:28:18

Az egyenáramnem ráz? Kipróbálnám azon, aki ezt a hülyeséget terjeszti :)

Dread Naughty 2019.01.24. 20:21:01

Az egyenéram nem ráz.
A Westinghouse vs. Edison párharc egyik cuki eleme volt, hogy akkortájt került képbe a villamosszék ötlete, mint kivégzési eszköz, ami természetesen csak váltóárammal működik, amit Westinghouse szorgalmazott szemben Edison egyenáramával.
Edison ebben látta a sikere nagy reményét, mivel azt gondolta, hogy az emberek teljes mértékben el fognak fordulni a váltóáram ötletétől, ha meglátják, hogy kivégzési eszköznek is tökéletes.
Edison még lobbizott is nem keveset azért, hogy az új kivégzési módszert "westinghousingnak" nevezzék.

Gabriella Vass 2019.03.03. 14:02:48

Akkor azt is írd le légy szíves: HOL van a peronvész-kapcsoló. Merthogy egy peron közel 50 m hosszúságú is lehet. Vészhelyzetben rohangálni egy emberekkel teli peronon...nem túl célravezető.

Chan0P 2019.03.03. 15:45:14

@Gabriella Vass: A peronok hosszúsága 100-120 méter.
Az M4 vonalon nincs peronvész kapcsoló, az M2 és M3 állomásokon pedig attól függ, hogy hol vannak, hogy hol helyezték el őket.
Minden peronon meg kell keresni, hogy éppen hol van.
Az M2 vonalon könnyebb a helyzet, mert ott a jól látható sárga segélykérő blokkokban van.
süti beállítások módosítása