BKV Metró Blog

Ez a Blog a Budapesten közlekedő metrókkal foglalkozik. Főként a Kelet-nyugat (2-es, piros) vonallal, de természetesen szó lesz az 1-es (földalatti, sárga) és az 3-as (Észak-Dél, kék) vonallal kapcsolatos hírekről is. A Blogon a hírek mellett lesz egy általános téma is, ahol lehet feltenni a metrókkal kapcsolatos kérdéseket, amire metrósok, témában jártasak igyekeznek majd válaszolni.

Nokia Ovi App

Már Nokia Telefonodról is elérheted a blogot az új Nokia OVI alkalmazásunk segítségével:

HTML doboz

Metrókkal kapcsolatos társalgó:


Index Feed

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

[Index]Csúszik a Köki Terminálon a BKV végállomás építése

2011.06.17. 16:05 - Chan0P

Az index.hu arról számolt be, hogy a tervezett metró rövidítés és busz vonal hosszabbítás határozatlan ideig eltolódik, mert a kivitelező nem biztosította a szükséges feltételeket. Ezért a metrók továbbra is Kőbánya-Kispest végállomásig járnak, a Határ út helyett. Ezzel együtt természetesen a buszjáratok sem a Határ útig járnak, hanem a "Köki"-ig.

Az index.hu cikke:

 

 

 

A BKK és a BKV bejárást tartott a 3-as metró vonalán a június 16-ától bevezetni kívánt vágányzár helyszínén, és a szakemberek úgy találták: nem valósultak meg a bevásárlóközpont építője által vállat forgalomtechnikai feltételek a metrópótlás megkezdéséhez, nem lenne biztonságos a közlekedés.

 

Így a korábban közöltektől eltérően bizonytalan ideig a 3-as metró teljes útvonalán, Újpest-központ és Kőbánya-Kispest között, illetve az autóbuszok is eredeti útvonalukon közlekednek.

A háttérben az áll a metrósoktól és buszosoktól származó információink szerint, hogy a metrópótló buszok sofőrjei nem fogadták el a Határ úton nekik lerakott konténert, ami a pihenőhelyük lett volna. A metrósoké eleve húgyszagban van, tájékoztatott az egyik BKV-s dolgozó.

Más értesülések szerint ugyan a buszvezetők kényes ízlése is belejátszhatott a vágányzár lefújásába, az igazi ok viszont az volt, hogy a BKK az utolsó pillanatban mégsem vállalta be, hogy a beruházó cég mulasztásaival indítsa el a buszos pótlást.

Információink szerint a BKK többször kérte a beruházót, hogy végezze el a vágányzárhoz szükséges biztonsági forgalomtechnikai módosításokat, ám a bevásárlóközpontot építő cég a füle botját sem mozgatta. A BKK a következők miatt rágott be végül:

A gyorsforgalmi útról a belváros irányában, a Határ útnál a lehajtó végében az elsőbbségi viszonyt a terv szerint megfordították, a vágányzár ideje alatt nem a gyorsforgalmi útról lehajtóknak, hanem a híd alatt visszafordulóknak lesz majd elsőbbsége. Hiányzik viszont a lehajtó végén, az elsőbbségadási hely előtt az előírt, keresztirányú sárga csíkozás (útburkolati jelek), amelyek felhívják a gyorsforgalmi útról lehajtó autósok figyelmét a megváltozott elsőbbségi viszonyokra és a veszélyes helyszínre.

A Vak Bottyán utca – Lehel utca csomópontban az elsőbbségi viszony előírt megfordítása még nincs kivitelezve. A Sibrik Miklós úti felüljáró – Vak Bottyán utca csomópontban teljesen hiányoznak az burkolati jelek, nincsenek felfestve a zebrák és botlásveszélyes a középsziget.

Mint arról beszámoltunk, a KöKi-Terminál bevásárló- és irodaközpont kivitelezési munkái, valamint a 3-as metró kőbánya-kispesti végállomásának átépítése miatt június 16-tól augusztus 19-ig nem járt volna a tervek szerint a 3-as metró a Határ út és Kőbánya-Kispest állomások között. Metró helyett az utasok a BKV és a Volánbusz meghosszabbított útvonalú autóbuszjárataival utazhattak volna ezen a szakaszon.

A kieső metrószakasz pótlására a BKV a 93-as és a 148-as kivételével a Határ útig közlekedteti majd valamennyi, Kőbánya-Kispestig közlekedő autóbuszjáratát (azaz a 85-ös, 85E, 98-as, 98E, 136E, 182-es, 184-es, 193E, 200E, 201E, 202E, 282E és a 284E járatokat), így biztosítva a metró közvetlen elérését. A Határ úti csomópontban új, ideiglenes buszvégállomás létesül a korábbi P+R parkoló területén.

Mivel a bevásárlóközpont építője nem biztosította a biztonságos közlekedés feltételeit, ezért bizonytalan ideig eltolódik a június 16-ától tervezett vágányzár a 3-as metró vonalán, áll a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében. Azaz, a meghirdetettel ellentétben csütörtökön mégis teljes hosszában jár a metró. A háttérben húgyszag bűzlik. Vagy nem csak az.

Ezért úgy döntöttek: amíg az építési munkák kivitelezője nem biztosítja a biztonságos közlekedés feltételeit, addig nem engedélyezhető a metrópótlás, ez áll a BKK késő esti közleményében.

A bejegyzés trackback címe:

https://metrobp.blog.hu/api/trackback/id/tr912992818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása