BKV Metró Blog

Ez a Blog a Budapesten közlekedő metrókkal foglalkozik. Főként a Kelet-nyugat (2-es, piros) vonallal, de természetesen szó lesz az 1-es (földalatti, sárga) és az 3-as (Észak-Dél, kék) vonallal kapcsolatos hírekről is. A Blogon a hírek mellett lesz egy általános téma is, ahol lehet feltenni a metrókkal kapcsolatos kérdéseket, amire metrósok, témában jártasak igyekeznek majd válaszolni.

Nokia Ovi App

Már Nokia Telefonodról is elérheted a blogot az új Nokia OVI alkalmazásunk segítségével:

HTML doboz

Metrókkal kapcsolatos társalgó:


Index Feed

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

[Hirado.hu]Metró: megkapta a magyar jogszabályok alóli mentességet az Alstom

2011.11.11. 15:27 - Asmodeus

Címkék: metró engedély alstom megkapta fékrendszer

Az átalakítások és a tesztek után a magyar szakemberek elfogadták az Alstom műszaki megoldásait.

 

Az Alstom megkapta a 2-es metróvonalra szánt új szerelvények fékrendszerére a magyar jogszabályok alóli mentességet a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól - értesült az ügyet jól ismerő forrásból az MTI.

Az átalakítások és a tesztek után az NKH szakemberei elfogadták az Alstom műszaki megoldásait, így elhárult az egyik akadály a járművek típusengedélyének megadása elől. A végleges típusengedély megszerzéséig még egy négyezer kilométeres tesztet kell lefutniuk a szerelvényeknek.

A mentességet azért kérte az Alstom, mert a fékrendszer egyes részei nem a magyar vasúti járműszabályzat szerint készültek el, ezért bizonyítani kellett, hogy a gyártó fékrendszere ugyanazt a biztonsági szintet képviseli, mintha a magyar szabályok szerint építették volna.

Az Alstom augusztus 17-én juttatta el két kérelmét (típusengedély és derogációs kérelem a fékrendszerrel kapcsolatban) az NKH-hoz, miután megállapodott a fővárossal a régi szerződés módosításokkal elfogadott újbóli érvénybe léptetéséről. Ennek értelmében az Alstomnak a szerződés újbóli életbelépésétől (augusztus 15.) számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.

A gyártó augusztus közepén jelezte, hogy módosítottak a korábban kifogásolt fékrendszeren. Bizonyos részei viszont továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezért nyújtotta be derogációs kérelmét.

Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények gyártására. Ezt tavaly októberben nem teljesítés miatt felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója megállapodott a módosításáról, idén augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés.

A kontraktust a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét, többek között azért, mert a NKH nem látta bizonyítottnak, hogy a francia gyártó fékrendszere azonos biztonsági szintet képvisel, mintha azt a magyar előírások szerint építették volna.

Forrás: http://www.hirado.hu

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://metrobp.blog.hu/api/trackback/id/tr173370969

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tarlós: 2012 végén Alstom-metrón utazhatunk 2011.11.14. 16:02:01

A magyar szabályok alóli mentesség megadásával már 2012 végén Alstom-szerelvények futhatnak a 2-es metró vonalán - közölte Tarlós István.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása