Aki késő este jár metróval, vagy hétvégén utazott vele, az meglepő jelenséget tapasztalhatott az állomáson állva, a következő metróra várva. Az alagút csendjéből egy fura, ismeretlen hangot hallhatott, majd szokatlanul nagy és fehéres fényt láthatott az alagútban. Az állomásra beérve szembesülhettek az utasok azzal a ténnyel, hogy bizony az új, próbafutást végző Alstom metró gördült be eléjük az állomásra. Az utasok láthatóan csodálkozva nézték, sokan most látták első alkalommal ezt a vonatot.
Ennek az egésznek az oka az, hogy az Alstom metró megkezdte a Vonali próba futását, hétköznap este 21 óra után kezdi a próbafutást, majd üzemkezdet előtt fejezi be, hétvégén pedig napközben is lehetett vele találkozni. Reméljük, hogy hamarosan a sikeres próbákat teljesítve végre megkapja az engedélyt és elkezdhet utasokat is szállítani. A témával kapcsolatos Index.hu hír a továbbiakban olvasható.
Elkezdődött az új Alstom-kocsik próbafutása a 2-es metró vonalán. A vonatok a reggeli és délutáni csúcsidőn kívül közlekednek.
A megszokott szovjet szerelvények mellett a napokban az alagútban is találkozhattak az Alstom-próbavonattal azok az utasok, akik csúcsidőn kívül használják a kelet-nyugati metrót.
Fotó: metroert.huA szerelvény a korábbi kritikus hibák kijavításának ellenőrzése (feszültségmentesítési próbák) után, a megfelelő biztonsági intézkedések megtartásával két forgalmi vonat között, állomástávolságban közlekedik.
A Metróért Egyesület üdvözli a próbafutások rendszeres megindulását. Remélik, hogy ezek hamarosan elvezetnek a korszerű szerelvények rendes üzembe állításához, a sokszor balesetveszélyes orosz szerelvények kivonásához.
Mint arról beszámoltunk, az Alstom-kocsik február elején kerületek abba az állapotba, hogy a 4000 kilométeres tesztfutást elkezdjék. (Ezt a távot hiba nélkül kell teljesíteni, ha hibát tapasztalnak, akkor a javítás után le kell nullázni a kilométerszámlálót és újrakezdeni a tesztfutást.)
Fotó: metroert.huA BKK szerint a forgalmi vágányokon, üzemidőben, utasszállító vonatok közötti próbafutás szigorú feltételekhez kötött. Ha ezek a feltételek teljesülnek, az utasszállító vonatok között is megjelenik a tesztelt Alstom szerelvény. A próbavonat az állomásokon is megáll majd, de természetesen utasokat nem szállíthat. Amennyiben minden a tervek szerint alakul, a tesztek előreláthatólag márciusban fejeződnek be.
Az első Alstom kocsik 2010-ben érkeztek Budapestre, majdnem két éve már elkészítettük az orosz és a francia metróvonatok összehasonlító tesztjét:
Az első vonat az üzembehelyezési engedélyt terv szerint legkésőbb 2012. július 10-ig kapja meg, és a jelenleg érvényes ütemterv szerint 2012 szeptemberétől szállít utasokat.
A cikk végén egy klasszikus idézet jutott eszembe:
"Fuss Forest, fuss!" :)