BKV Metró Blog

Ez a Blog a Budapesten közlekedő metrókkal foglalkozik. Főként a Kelet-nyugat (2-es, piros) vonallal, de természetesen szó lesz az 1-es (földalatti, sárga) és az 3-as (Észak-Dél, kék) vonallal kapcsolatos hírekről is. A Blogon a hírek mellett lesz egy általános téma is, ahol lehet feltenni a metrókkal kapcsolatos kérdéseket, amire metrósok, témában jártasak igyekeznek majd válaszolni.

Nokia Ovi App

Már Nokia Telefonodról is elérheted a blogot az új Nokia OVI alkalmazásunk segítségével:

HTML doboz

Metrókkal kapcsolatos társalgó:


Index Feed

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

[Index.hu] Alstom Vonali próba

2012.03.06. 13:22 - Asmodeus

Címkék: bkv metró próba alagút alstom vonali

  Aki késő este jár metróval, vagy hétvégén utazott vele, az meglepő jelenséget tapasztalhatott az állomáson állva, a következő metróra várva. Az alagút csendjéből egy fura, ismeretlen hangot hallhatott, majd szokatlanul nagy és fehéres fényt láthatott az alagútban. Az állomásra beérve szembesülhettek az utasok azzal a ténnyel, hogy bizony az új, próbafutást végző Alstom metró gördült be eléjük az állomásra. Az utasok láthatóan csodálkozva nézték, sokan most látták első alkalommal ezt a vonatot. 

Ennek az egésznek az oka az, hogy az Alstom metró megkezdte a Vonali próba futását, hétköznap este 21 óra után kezdi a próbafutást, majd üzemkezdet előtt fejezi be, hétvégén pedig napközben is lehetett vele találkozni. Reméljük, hogy hamarosan a sikeres próbákat teljesítve végre megkapja az engedélyt és elkezdhet utasokat is szállítani. A témával kapcsolatos Index.hu hír a továbbiakban olvasható.

 

 

Elkezdődött az új Alstom-kocsik próbafutása a 2-es metró vonalán. A vonatok a reggeli és délutáni csúcsidőn kívül közlekednek.

A megszokott szovjet szerelvények mellett a napokban az alagútban is találkozhattak az Alstom-próbavonattal azok az utasok, akik csúcsidőn kívül használják a kelet-nyugati metrót.

Alstom és az E-k

Fotó: metroert.hu

A szerelvény a korábbi kritikus hibák kijavításának ellenőrzése (feszültségmentesítési próbák) után, a megfelelő biztonsági intézkedések megtartásával két forgalmi vonat között, állomástávolságban közlekedik.

A Metróért Egyesület üdvözli a próbafutások rendszeres megindulását. Remélik, hogy ezek hamarosan elvezetnek a korszerű szerelvények rendes üzembe állításához, a sokszor balesetveszélyes orosz szerelvények kivonásához.

Mint arról beszámoltunk, az Alstom-kocsik február elején kerületek abba az állapotba, hogy a 4000 kilométeres tesztfutást elkezdjék. (Ezt a távot hiba nélkül kell teljesíteni, ha hibát tapasztalnak, akkor a javítás után le kell nullázni a kilométerszámlálót és újrakezdeni a tesztfutást.)

20090317-01

Fotó: metroert.hu

A BKK szerint a forgalmi vágányokon, üzemidőben, utasszállító vonatok közötti próbafutás szigorú feltételekhez kötött. Ha ezek a feltételek teljesülnek, az utasszállító vonatok között is megjelenik a tesztelt Alstom szerelvény. A próbavonat az állomásokon is megáll majd, de természetesen utasokat nem szállíthat. Amennyiben minden a tervek szerint alakul, a tesztek előreláthatólag márciusban fejeződnek be.

Az első Alstom kocsik 2010-ben érkeztek Budapestre, majdnem két éve már elkészítettük az orosz és a francia metróvonatok összehasonlító tesztjét:

Az első vonat az üzembehelyezési engedélyt terv szerint legkésőbb 2012. július 10-ig kapja meg, és a jelenleg érvényes ütemterv szerint 2012 szeptemberétől szállít utasokat.

 

A cikk végén egy klasszikus idézet jutott eszembe:

"Fuss Forest, fuss!" :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://metrobp.blog.hu/api/trackback/id/tr514292782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása